Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Sopotu opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w mieście określa się na podstawie zużytej wody.
Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Sopotu opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w mieście określa się na podstawie zużytej wody. Przypominamy o konieczności złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych. Mieszkańcy mają na to czas do 10 lutego br. Deklaracje należy składać w siedzibie działu, który mieści się w budynku Urzędu Miasta.
Obowiązujące stawki przedstawiają się następująco:
1) dla nieruchomości zamieszkałej stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które są zbierane i odbierane w sposób selektywny, wynosi 10,60 zł za 1 m3 zużytej wody;
2) dla nieruchomości świadczącej usługi hotelarskie (najem krótkoterminowy) oraz dla nieruchomości zamieszkałej, która w części stanowi nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które są zbierane i odbierane w sposób selektywny, wynosi 14 zł za 1 m3 zużytej wody;
3) rodziny wielodzietne (3 lub więcej dzieci) zwalnia się z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które są zbierane i odbierane w sposób selektywny w części przewyższającej kwotę 45 zł miesięcznie.
Zgodnie z obowiązującymi zasadami, mieszkańcy mają obowiązek segregacji śmieci. Jeśli tego nie robią, kwota opłat ulega znacznemu podwyższeniu.Formularze deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostępne są pod poniższym linkiem:
https://zdiz.sopot.pl/obowiazujace-od-1-pazdziernika-2022-stawki-za-gospodarowanie-odpadami
Każdy mieszkaniec opłatę nalicza samodzielnie wypełniając stosowną deklarację, na podstawie zużycia wody - za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku. Dane dotyczące zużycia wody można uzyskać w AQUA-SOPOT Sp. z o.o. (kontakt: BOK 58 551 35 07).
Przypominamy, że obowiązek wypełnienia deklaracji obowiązuje przede wszystkim osoby mieszkające w domach jedno- i wielorodzinnych, małych wspólnotach mieszkaniowych. W przypadku osób mieszkających w mieszkaniach spółdzielczych i wspólnotach mieszkaniowych – obowiązek ten spada na władze spółdzielni, administratora wspólnoty lub jej zarząd.
W przypadku nieruchomości niezamieszkałych przedsiębiorcy nie są zobowiązani do składania deklaracji zmieniającej o ile nie nastąpiła okoliczność wpływająca na wysokość opłaty, np. zwiększenie liczby pojemników koniecznych do obsługi ich biznesów, czy ilości odbiorów odpadów. Przedsiębiorcy rozliczają się na podstawie ilości i wielkości posiadanych pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów 5 różnych frakcji, przy zadeklarowanej częstotliwości odbiorów zgodnej z obowiązującym regulaminem.
Od marca 2022 roku kwestie związane z obsługą deklaracji za gospodarowanie odpadami leżą w gestii Działu Gospodarki Komunalnej Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.
Dział mieści się na pierwszym piętrze budynku Urzędu Miasta, ul. Kościuszki 25-27, pok. 53.
Ważne!!! Termin składania deklaracji upływa 10 lutego 2023.