Home Inwestycje Inwestycje zrealizowane z udziałem środków unijnych
Inwestycje

Przebudowa ul. Mazowieckiej

Ulica Mazowiecka została 26 marca 2024, formalnie dopuszczona do ruchu, co oznacza zakończenie prac związanych z kompleksową przebudową tej ważnej dla Kamiennego Potoku ulicy.

Inwestycja obejmowała nie tylko ułożenie nowej nawierzchni, miejsc postojowych i chodników, ale również istotne ulepszenia infrastrukturalne. Szczególną uwagę poświęciliśmy budowie systemu kanalizacji deszczowej, która pełni kluczowe znaczenie dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych w miejscu ich powstania i poprawy bezpieczeństwa na drodze. W jej ramach zmieniliśmy również oświetlenie na bardziej ekologiczne i energooszczędne – czyli na LED-owe.

- W Sopocie budujemy sprawnie i z dbałością o komfort mieszkańców. Warto się było uzbroić w cierpliwość, bo ulica Mazowiecka po przebudowie stała się kolejną sopocką inwestycją, którą możemy się chwalić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Znacząco poprawił się komfort jazdy, powstały nowe punkty świetlne, a przejścia dla pieszych zostały doświetlone. Gruntownie przebudowaliśmy też kanalizację deszczową. Powstało 9 zbiorników retencyjnych i ogród deszczowy. Wszystko po to, aby zatrzymać wodę opadową w górnym tarasie miasta i zapobiec zalewaniu dolnych obszarów. Cieszy mnie, że ta inwestycja poprawi jakość życia mieszkańców Kamiennego Potoku – dodaje wiceprezydent M. Skwierawski.

Teren, na którym realizowana była inwestycja objął ulicę Mazowiecką, od lasu przez skrzyżowanie z ulicą Kujawską, do skrzyżowania z ulicą Łowicką.

Bezpieczeństwo przeciwpowodziowe czyli nowa kanalizacja deszczowa

Inwestycja objęła budowę nowego układu kanalizacji deszczowej wyposażonego w urządzenia umożliwiające zagospodarowanie jak największej ilości wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstawania. Stworzona w ten sposób retencja umożliwia wykorzystanie wód opadowych m.in. do podlewania miejskiej zieleni. W jej zakresie znalazła się również przebudowa sieci kolidujących: wodociągowych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych oraz wykonanie oświetlenia ulicznego, doświetlenia przejść dla pieszych i budowę kanału technologicznego. W ramach realizacji inwestycji wybudowaliśmy kolejny ogród deszczowy w mieście, dzięki któremu wspomagane są zasoby wód podziemnych (bo wody opadowe są magazynowane w zbiorniku, są podczyszczane oraz spożytkowane przez znajdujące się w nim rośliny, a jedynie ich nadmiar jest odprowadzany do potoku Swelina).


- Naszym zamysłem było, by inwestycja ta przyczyniła się do poprawy istniejącej przestrzeni miejskiej poprzez budowę kolejnego ogrodu deszczowego oraz dodatkowych podziemnych zbiorników kanałowych – wyjaśnia Wojciech Ogint, dyrektor ZDiZ w Sopocie. Te elementy umożliwią zatrzymywanie wód opadowych i ich częściowe wykorzystanie na miejscu. Ważne jest również, że inwestycja obejmuje nie tylko modernizację kanalizacji deszczowej, lecz także przebudowę układu drogowego, chodników, miejsc parkingowych, oświetlenia ulicznego oraz budowę kanału technologicznego. Podczas realizacji udało nam się zachować wszystkie miejsca postojowe.


Inwestycja w liczbach:
· 9 zbiorników retencyjnych, w tym: 1 otwarty – ogród deszczowy, 2 rozsączające wody opadowe do gruntu, 1 podziemny żelbetowy wykorzystywany przy podlewaniu zieleni
· 5 podziemnych, kanałowych z rur GRP
· 336 mb kanalizacji deszczowej
· 550 mb nowej nawierzchni:
622 m² – koska betonowa
41 m² – kostka kamienna
3.861 m² - masy bitumicznej
· 1.400 m² chodnik - płyty betonowe z warstwą z kruszywa naturalnego 30x30x8 cm
· 22 punkty oświetleniowe dodatkowo 8 doświetlaczy czterech przejść dla pieszych
· 22 miejsca postojowe (tyle samo co przed przebudową).

Inwestycja ze środków UE

Wykonawcą była firma wyłoniona w postępowaniu przetargowym: Eurovia Polska S.A.
Wartość podstawowych robót budowlanych wynosi 10 963196,79zł, zaś dofinasowanie UE to kwota 4 829 372,65 zł, pozostałe środki wyłożyła Gmina Miasta Sopotu.  

Inwestycja realizowana została w ramach Projektu pn. „Zagospodarowanie wód opadowych w zlewniach cieków i kanałów zlokalizowanych na terenie miasta Sopotu, uchodzących do Zatoki Gdańskiej. Etap II” – Umowa Nr POIS.02.01.00-00-0019/18-00 z dnia 27.06.2019r., dofinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Działanie 2.1 „Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i  zwiększeniem  odporności  na  klęski  żywiołowe,  w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska”, Typ projektów: 5. Systemy gospodarowania wodami opadowymi na terenach miejskich.

 

 

Przebudowa ul. Mazowieckiej

Kompleksowa przebudowa ul. Chodowieckiego

Głównym celem przebudowy ul. Chodowieckiego w Sopocie, była budowa kanalizacji deszczowej i uporządkowanie gospodarki wodami opadowymi. Dzięki jej realizacji udało nam się wprowadzić rozwiązania z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury oraz poprawić warunki odpływu nadmiaru wód opadowych kanalizacją deszczową zlokalizowaną w obrębie ulicy Chodowieckiego. A to wszystko dzięki m.in. budowie zbiornika retencyjnego oraz ogrodu deszczowego.

W ramach inwestycji prócz przebudowy infrastruktury drogowej i modernizacji oświetlenia ulicznego, zbudowaliśmy rurociąg dla potrzeb monitoringu miejskiego, co znacznie poprawi komunikację i zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Chodowieckiego w liczbach:
120 – tyle dni trwały prace
164 m - długość przebudowywanej ulicy Chodowieckiego od ul. Malczewskiego do ul. Księżycowej
90,0m3 – pojemność zbiornika retencyjnego
6 latarni
3 doświetlone przejścia dla pieszych
9 głogów dwuszyjkowych.

Inwestycję zrealizowała, wyłoniona w postępowaniu przetargowym, Firma Budowlano-Drogową MTM SA z Gdyni. Koszt prac zamknął się w kwocie 2 149 165,25 zł.

Inwestycja została realizowana w ramach Projektu pn. „Zagospodarowanie wód opadowych w zlewniach cieków i kanałów zlokalizowanych na terenie miasta Sopotu, uchodzących do Zatoki Gdańskiej. Etap II” – Umowa Nr POIS.02.01.00-00-0019/18-00 z dnia 27.06.2019r., dofinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Działanie 2.1 „Adaptacja do  zmian  klimatu  wraz  zabezpieczeniem  i  zwiększeniem  odporności  na  klęski  żywiołowe,  w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska”, Typ projektów: 5. Systemy gospodarowania wodami opadowymi na terenach miejskich.

Adaptacja willi na Goyki

W ramach projektu Adaptacja zabytkowego zespołu willowo – parkowego przy ul. Jakuba Goyki 1-3 oraz części Parku Północnego w Sopocie na potrzeby Artinkubatora i biblioteki publicznej, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, zrealizowana została inwestycja:

Adaptacja części Parku Północnego w Sopocie między ul. Powstańców Warszawy i ul. Mamuszki – Etap I, na potrzeby Artinkubatora. Realizacja odbywała się w dwóch etapach: etap I - opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej. Etap II - wykonanie robót budowlanyuch: chodniki z klinkieru, wymiana nawierzchni alejek na nawierzchnię mineralną, nawierzchnia żwirowa, przebudowa oświetlenia parkowego w technologii LED, nasadzenia drzew i krzewów, ystem nawadniania, mała architektura. Zrealizowany zakres prac został dla potrzeb funkcji Artinkubatora. Zrealizowany zakres dla funkcji Artinkubatora: galeria plenerowa na obszarze Parku, miejsce ekspozycji plenerowych w obrębie Placu Mancowego, „ścieżki” prezentujące dorobek artystyczny twórców, prezentacja historii Sopotu w formie „ścieżki” edukacyjnej. Roboty zrealizowane zostały w latach 06.2017r. – 06.2018r. Koszt realizacji 4,2 mln zł.

Pomorskie Trasy Rowerowe

W ramach projektu Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9, odcinek Sopot, zrealizowane zostały inwestycje:

1. Budowa ścieżki rowerowej w Alei Franciszka Mamuszki (na odcinku od Parku północnego do Molo).

W ramach projektu przebudowano istniejącą ścieżkę rowerową i chodnik z kostki betonowej na całym odcinku budowanej ścieżki, poszerzono ciąg pieszo rowerowy, przejścia przez ścieżkę wyposażono w płytki integracyjne, W ramach inwestycji wymieniono oświetlenie, wybudowano rurociąg teletechniczny oraz wykonano miejsca postojowe i zamontowano stojaki rowerowe. Inwestycja została zrealizowana w pierwszym półroczu 2018 roku. Koszt realizacji 2,8 mln zł.

2. Budowa ścieżki rowerowej w Alei Wojska Polskiego na odcinku od Molo w Sopocie do granicy Gdańska (z wyłączeniem zrealizowanego odcinka od ul. Kordeckiego do ul. Chrobrego) Inwestycje zrealizowano z podziałem na w dwa etapy: etap I – odcinek od ul. Chrobrego do ul. Na Wydmach oraz odcinek od wejścia na plażę nr 37 (przy hotelu Mera) do granicy z Gdańskiem;  etap II – odcinek od molo do ul. Chrobrego oraz odcinek od ul. Na Wydmach do wejścia na plażę nr 37 (przy hotelu Mera). Wykonany zakres robot: wymiana nawierzchni ścieżki rowerowej na odc. 1920mb,  budowa dwóch parkingów z miejscami postojowymi dla rowerów, węzeł wyposażony w pomost drewniany, stojaki rowerowe, mała architektura, budowa oświetlenia wraz z ułożeniem linii kablowej, nasadzenia drzew i krzewów. Okres realizacji inwestycji: 04.2019r do.12.2019r. Koszt realizacji 6,5 mln zł.

3. Budowa ścieżki rowerowej w Alei Niepodległości w Spocie na odcinku od granicy Gdyni do ul. Haffnera w Sopocie.

W ramach inwestycji wykonano m in.: ścieżkę rowerową o nawierzchni z SMA kolor czerwony o dl. 640mb,  nawierzchnię chodników z kostki betonowej, nawierzchnię z płytek integracyjnych, obrzeża i krawężniki betonowe, rurociąg kablowy wraz ze studniami kablowymi. Zadanie zostało zrealizowane w roku 2019. Koszt realizacji 1,4 mln zł.

ZIT

W ramach projektu pn. „Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi”, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT) zrealizowano między innymi inwestycje:

1. Przebudowa skrzyżowań w Sopocie u zbiegu ulic Wejherowska - Kraszewskiego oraz Wejherowska Obodrzyców na skrzyżowania typu małe rondo. Zakres robót obejmował: przebudowę dwóch skrzyżowań na skrzyżowania typu rondo, przebudowę jezdni i chodników, budowę ścieżki rowerowej, zatok autobusowych i postojowych, montaż oświetlenia ulicznego w technologii LED, przebudowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej, nasadzeni drzew i krzewów,, montaż ławek, donic z nasadzeniami oraz ogrodzenie wzdłuż torów kolejowych. Inwestycja zrealizowana została w okresie od 07.2018r do 03.2019r. Koszt realizacji 11,3 mln zł.

2. Reorganizacja układu drogowego węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok obejmująca przebudowę ulicy Wejherowskiej i budowę parkingu przy rondzie Obodrzyców oraz przebudowę kanalizacji deszczowej w rejonie tunelu SKM Kamienny Potok. Zrealizowany zakres inwestycji, to między innymi: przebudowa układu drogowego ul. Wejherowskiej na odcinku od ronda na skrzyżowaniu z ul. Obodrzyców do ul. Łowickiej, w tym: przebudowa jezdni i chodników oraz budowa ścieżki rowerowej, przebudowa pętli autobusowej przy przystanku SKM Sopot Kamienny Potok, budowa parkingu dla 75 samochodów, w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych, przy rondzie na skrzyżowaniu ul. Wejherowskiej z ul. Obodrzyców, budowa oświetlenia ulicznego w technologii LED, przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z budową 3 zbiorników retencyjnych wód deszczowych, budowa rurociągu teletechnicznego dla monitoringu miejskiego, nasadzenia drzew i wykonanie trawników, nowe elementy małej architektury. Inwestycja została zrealizowana w roku 2019. Koszt realizacji 5,0 mln zł.

3. Budowa ścieżki rowerowej w ul. Armii Krajowej na odcinku od Alei Niepodległości do ul. Mikołaja Reja w Sopocie (z wyłączeniem zrealizowanego wcześniej odcinka od ul. 23 Marca do wjazdu na osiedle Aquarius. Realizacja inwestycji odbywała się w dwóch etapach. Zrealizowane roboty: budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej na odcinku od Al. Niepodległości do ul. Reja(z wyłączeniem zrealizowanego wcześniej odcinka od ul. 23 Marca do wjazdu na osiedle Aquarius), przebudowa chodników oraz zjazdów publicznych i indywidualnych, budowę 3 wyniesionych skrzyżowań: ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja, budowa wyniesionych przejść dla pieszych na ulicach Kochanowskiego i Krasickiego, wyposażenie przejść dla pieszych w płytki integracyjne, budowę przykanalików wraz z wpustami ulicznym oraz sieć kanalizacji deszczowej wraz ze studniami z osadnikami w rejonach wyniesionych skrzyżowań ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja. Koszt realizacji 2,9 mln zł.

4. Przebudowa ścieżki rowerowej w Alei Niepodległości od ul. Haffnera do ul. Wejherowskiej

Zrealizowane roboty: nawierzchni chodnika z kostki betonowej trapezowej, nawierzchni rowerowej z SMA w kolorze czerwonym, krawężników oraz obrzeży betonowych. Inwestycja została zrealizowana w roku 2019. Koszt realizacji 0,5 mln zł.

5. Przebudowa Alei Niepodległości na odcinku obejmującym skrzyżowanie z ul. Wejherowską, ul. Malczewskiego i ul. Armii Krajowej. Zakres zadania obejmował: przebudowę Al. Niepodległości od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do skrzyżowania z ul. Wejherowską z przebudową obustronnych chodników i jednostronnej ścieżki rowerowej, remont ul. Malczewskiego, przebudowa i remont ul. Wejherowskiej, budowa ciągu pieszo rowerowego przy wlocie ul. Wejherowskiej, sygnalizacja świetlna, przebudowa oświetlenia ulicznego, przebudowa kanalizacji deszczowej, nasadzenia drzew, przebudowa wodociągu, gazociągu. Inwestycja zrealizowana została w terminie 07.20202r. – 04.2021r. W efekcie realizacji projektu osiągnięto znaczącą poprawę bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów oraz pasażerów publicznej komunikacji zbiorowej. Koszt realizacji 19,0 mln zł.

 

Modernizacja oświetlenia

W ramach projektu pn: „Modernizacja oświetlenia ulicznego w Sopocie z zastosowaniem najnowszych technologii” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, realizowane są III etapy modernizacji oświetlenia.

1)   Inwestycja jest realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj” i polega na: opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, a następnie na jej podstawie wykonaniu robót budowlanych. W ramach I etapu przedsięwzięcia wymieniono 166 punktów świetlnych, zależnie od lokalizacji są to słupy parkowe stylowe, parkowe wysokie z oprawą oraz oświetlenie współczesne stylizowane na zabytkowe lampy. Ten etap projektu modernizacji oświetlenia został zakończony w 2020r i  objął ulice: ul. Emilii Plater, ul. Na Wydmach, ul. Bitwy pod Płowcami, ul. Grunwaldzką (odcinek od ul. Na Wydmach do ul. 3 Maja), ul. Dąbrowskiego, ul. Mieszka I, ul. Chrobrego, ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Książąt Pomorskich, ul. Karlikowską, ul. Okrzei, ul. Sobieskiego (odcinek od ul.3 Maja do ul. Chopina) oraz część ulicy  Haffnera (odcinek od ul. Budzysza do ul. BMC). Drugi etap wymiany oświetlenia ulicznego objął wymianą 152 lampy. W ramach realizacji tego etapu inwestycji, zmodernizowano oświetlenie  na ulicach: Bohaterów Monte Cassino, Sobieskiego, Pułaskiego, Fiszera, Ogrodowej, Bema, Chopina,, Grunwaldzka, oraz w Parku im. Marii i Lecha Kaczyńskich. II etap został zakończony w grudniu 2021r.

W ostatnim, III etapie, który zamknął projekt wymiany oświetlenia, wymienionych zostały 193 lampy. W ramach etapu wymiany dokonano na: ul. Bałtycka, ul. Ceynowy ,ul. Chmielewskiego, ul. Czyżewskiego, ul. Goyki, ul.  Helska, ul. Królowej Jadwigi, ul. Kubacza, ul. Majkowskiego, ul. Mokwy, ul. Morska, ul. Obrońców Westerplatte, ul. Powstańców Warszawy, ul. Tenisowa, ul. Winieckiego. Koszt realizacji III etapów projektu 12,0 mln zł.

Pierwszy woonerf w Sopocie

Strefa woonerf czyli „ulica do mieszkania” to przestrzeń, gdzie nie ma tradycyjnego podziału na jezdnię i chodnik, a pieszy i rowerzysta mają pierwszeństwo na całej szerokości ulicy.

Woonerf jest takim sposobem komponowania ulicy, by poza funkcją komunikacyjną stała się przyjazną przestrzenią publiczną. Jest on jednocześnie ulicą, deptakiem, parkingiem i miejscem spotkań mieszkańców.

Co się zmieniło:

• ochrona przed podtopieniami – budowa nowych kanałów deszczowych, co zwiększyło możliwości odbioru wód opadowych z pasa drogowego i zabezpieczenie przylegających posesji przed zalaniem z ulicy
• nastąpiła poprawa bezpieczeństwa pieszych
• uspokojenie ruchu samochodowego do 20 km/h
• uporządkowane zostało parkowanie w wyznaczonych miejscach
• zorganizowano na nowo zieleń z podkreśleniem parkowego charakteru tego obszaru
• przebudowano sieci: gazową, elektroenergetyczną, wodną , kanalizacyjną i wybudowano ciepłowniczą i teletechniczną (rurociąg do miejskiego monitoringu)
• zmodernizowano oświetlenie
• powstała nowa, bardziej przyjazna i naturalna nawierzchnia
•  stylowa mała architektura: ławki i kosze na śmieci

Dane:

• Parkowa - długość 523,13 m, Kordeckiego 136,74  m, Chrobrego 189,64 m, Drzymały 138,37 m, Traugutta 198,93 m,  Poniatowskiego 155,70 m, Kilińskiego 54,56 m, RAZEM: 1.397,07m
• Przebudowana została sieć sanitarna, wodociągowa, ciepłownicza i gazowa
• Koszt inwestycji to 11 972 102,36 ze strony GMS plus 1,4 mln zł – koszt, który pokryła Pomorska Spółka Gazownictwa za przebudowę sieci gazowej, której jest właścicielem.

Kanalizacja deszczowa

W zakresie kanalizacji deszczowej  wykonaliśmy ułożenie siedmiu kanałów głównych wraz z uzbrojeniem (studnie rewizyjne, „sięgacze” do posesji, tradycyjne wpusty uliczne) oraz 5 szt. wpustów samopodczyszczających i zespołów podczyszczających wody opadowe (osadnik + separator) przed odprowadzeniem ich do Potoku Haffnera zlokalizowanego w ul. Chrobrego. Ułożyliśmy ok. 1,2 km kanału deszczowego, wraz z wpustami ulicznymi typu górskiego. Przebudowaliśmy odwodnienie skrzyżowania ul. Chrobrego, ul. Traugutta  i ul. Grunwaldzkiej. Na terenie objętym inwestycją wybudowaliśmy przyłącza posesyjne, umożliwiające włączenie się w miejski system kanalizacji deszczowej i odprowadzenie nadmiaru wód opadowych niezagospodarowanych na posesji.

Oświetlenie

Inwestycja objęła budowę nowego gminnego oświetlenia ulicy Kilińskiego (odcinek od Grunwaldzkiej do Parkowej), Parkowej, Poniatowskiego, Traugutta, Drzymały, Chrobrego oraz Kordeckiego w Sopocie. Dokonano przebudowy istniejącego oświetlenia w tym demontaż istniejącego oświetlenia oraz odtworzenie powiązań sieci oświetleniowej EO Sopot; odtworzone zostały linie zasilające oraz pętle indukcyjne. Postawiliśmy 61 nowych słupów oświetleniowych wraz z oprawami.

Powstały dwa punkty ładowania aut elektrycznych: w ulicy Kordeckiego dwie ładowarki półszybkie oraz w ulicy Poniatowskiego.

Drogi

Przebudowaliśmy układ ulic: Parkowej, Kordeckiego, Drzymały, Chrobrego, Traugutta oraz ul. Kilińskiego poprzez wprowadzenie przestrzeni miejskiej typu woonerf. Wprowadzenie układu typu woonerf ma na celu zwiększenia bezpieczeństwa w strefie zamieszania, uspokojenie ruchu oraz wprowadzenie walorów estetycznych. Elementów uspokojenia ruchu wprowadzono w postaci małej architektury oraz wydzielonych terenów zielonych.

Nawierzchnie ciągów pieszo-jezdnych wykonaliśmy z kostki kamiennej 15x20cm, czterostronnie ciętej, płomieniowanej, niefazowanej, koloru szarego. Nawierzchnię wlotów skrzyżowań wyniesionych - od ul. Chrobrego i ul. Traugutta oraz  Nawierzchnię skrzyżowań wyniesionych w ciągu ul. Grunwaldzkiej wykonaliśmy z asfaltu. Miejsca postojowe wykonaliśmy z kostki brukowej typu starobruk. Miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych wykonaliśmy z kostki betonowej 10x20cm, zostaną one oznakowane kolorem niebieskim.

Abrahama, Andersa, Paderewskiego i Mickiewicza

W maju 2021 roku rozpoczął się kompleksowy remont kwartału ulic między ulicami: Mickiewicza, Paderewskiego, Andersa i Abrahama. Prace zakończyły się w maju 2022 roku.
W ramach realizacji inwestycji wybudowano i przebudowano kanalizację deszczową, stworzona została retencja kanałowa, wykonano nowe nasadzenia drzew i uzupełnienie szpalerów. Inwestycję zakończyło ułożenie nowej nawierzchni asfaltowej jezdni oraz chodników.
Na tę inwestycję Sopot otrzymał  z POIiŚ (5,6 mln zł) oraz z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych dofinansowanie w wysokości 2,3 mln zł.

DANE KONTAKTKOWE

Zapraszamy do kontaktu

DANE KONTAKTKOWE
logo - kontakt Pełny kontakt link - strzałka
Zdiz Kontakt

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.