Od 1 czerwca br. Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie przejmuje obowiązek wydawania kart opłat zryczałtowanych (tzw. identyfikatorów parkingowych) uprawniających do parkowania w Strefie Płatnego Parkowania (SPP). Dotychczas zadanie to realizowała Straż Miejska w Sopocie.
Kto może otrzymać identyfikator?
Do uzyskania identyfikatora uprawnieni są mieszkańcy Sopotu, którzy:
Niezbędne dokumenty:
o aktualne (nie starsze niż 90 dni) zaświadczenie z urzędu skarbowego lub
o pierwsza strona zeznania rocznego PIT z potwierdzeniem złożenia (również elektronicznym – UPO),
Jak złożyć wniosek?
Wniosek wraz z kompletem dokumentów można złożyć:
Terminy rozpatrzenia:
Wydanie identyfikatora:
Po pozytywnej weryfikacji dokumentów identyfikator zostanie wydany w formie elektronicznej. Numer rejestracyjny pojazdu zostanie wprowadzony do systemu i będzie możliwa jego elektroniczna weryfikacja przez służby kontrolujące parkowanie.
Zachęcamy mieszkańców Sopotu do wcześniejszego przygotowania dokumentów i korzystania z formy online, co znacznie przyspiesza proces wydania identyfikatora.
Więcej informacji oraz formularz wniosku dostępne są na stronie: ZDiZ