Home Aktualności 2022 Podsumowanie przebudowy ul. 3 Maja
08.12.2022

Podsumowanie 2 etapów przebudowy ul. 3 Maja

9 maja 2022 rozpoczęliśmy kompleksową przebudowę ul. 3 Maja w Sopocie.

Dotychczas zrealizowaliśmy fragmenty:

  • od ul. Grunwaldzkiej do ul. Dębowej
  • od ul. Dębowej do ul. Kościuszki
     

W obu zrealizowanych etapach:

  • przebudowaliśmy 700 metrów jezdni
  • wybudowaliśmy 1400 m jednokierunkowych pasów rowerowych (po 700 m dla każdego z kierunków ruchu)
  • wybudowaliśmy ok 5700 m² łącznie chodników, parkingów, wjazdów (nawierzchni z płytek i kostek betonowych)
    wybudowaliśmy 2 ronda – na skrzyżowaniach z ul. Sobieskiego oraz Władysława IV
  • wybudowaliśmy 3 zatoki autobusowe z krawężnikami peronowymi oraz systemem płytek integracyjnych dla osób niewidomych i niedowidzących
  • zbudowaliśmy 4 podziemne zbiorniki retencyjne na deszczówkę
  • zasadziliśmy 68 drzew i ponad 5,5 tys. krzewów
  • ułożyliśmy  2150 ton masy asfaltowej
  • ustawiliśmy 30 nowych latarni miejskich LED
  • doświetliliśmy 19 przejść dla pieszych (33 słupy z oprawami LED)
  • przebudowaliśmy sieci: 1130 mb wodociągowej, 230 mb sanitarnej, 570 mb kanalizacji deszczowej, 700 mb energetycznych, 290 mb gazowych.

Na budowie zazwyczaj dziennie pracowało ok. 30 osób. W momentach kulminacyjnych było to nawet 70 osób, specjalistów różnych branż i specjalizacji.

- Ulica po przebudowie, prócz dwóch pasów jezdni – każdy po 2,75 m, wyposażona będzie w pasy rowerowe, z których jeden powyżej ulicy Kazimierza Wielkiego przechodzi w drogę dla rowerów. W obrębie ronda zarówno rowerzyści jak i kierowcy mają takie same prawa, dlatego nie ma tam wydzielonych pasów dla rowerów. Dojeżdżając do ronda (zjeżdżając ze ścieżki), rowerzystów obowiązuje zasada: ustąp pierwszeństwa. Takie rozwiązanie pozwoliło na zachowanie maksymalnej liczby miejsc postojowych – wyjaśnia Wojciech Ogint, dyrektor ZDiZ w Sopocie. Szerokość pasów jezdni ma na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa kierowcom i dostosowana jest do obowiązującego na tej ulicy ograniczenia prędkości czyli 30km/h – dodaje dyrektor W. Ogint.

By piesi mogli bezpiecznie korzystać z przebudowanego fragmentu ulicy 3 Maja, wybudowane zostały wyniesione przejścia dla nich, które zyskały dedykowane doświetlenie LED.

12 grudnia rozpoczynamy III, ostatni, Etap kompleksowej przebudowy ul. 3 Maja w Sopocie. Prace obejmą odcinek ulicy od skrzyżowania z ul. T. Kościuszki (łącznie ze skrzyżowaniem) aż do Alei Niepodległości.  Prace, o ile pogoda pozwoli, powinny zakończyć się 4 maja 2023 roku.

Uwaga! Od Alei Niepodległości ulica 3 Maja będzie bez przejazdu, nie będzie również możliwości wjazdu w ul. 3 Maja z ul. T. Kościuszki.

ETAP III:

• budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki – 12.12.2022– 31.01.2023
• od ul. Kościuszki do ul. 3 Maja 69 (za wiaduktem kolejowym) – 12.12.2022 – 4.05.2023
• od ul. 3 Maja 69 (za wiaduktem kolejowym) do Alei Niepodległości - 1.02 - 4.05.2023


Przed nami, prócz przebudowy nawierzchni jezdni i chodników, budowy pasów ruchu dla rowerów i ronda na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, zmodernizowane zostaną wszystkie sieci podziemne: deszczowa (powstaną 2 nowe podziemne zbiorniki), wodno-kanalizacyjna, teletechniczna i oświetlenie uliczne. Usunięte zostaną kolizje gazowe i energetyczne. 

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.zdiz.sopot.pl oraz https://www.facebook.com/ZDiZSopot

Wartość robót budowlanych: 22 500 217,36 zł
Dofinansowanie z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 15 200 000,00 zł brutto.
Wykonawcą jest Firma Budowlano – Drogowa MTM S.A.

DANE KONTAKTKOWE

Zapraszamy do kontaktu

DANE KONTAKTKOWE
logo - kontakt Pełny kontakt link - strzałka
Zdiz Kontakt

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.